Σελίδες

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2008

Το Κυμβάλιον

A Study of
The Hermetic Philosophy of
Ancient Egypt and Greece
by
Three Initiates
"The lips of wisdom are closed,
except to the ears of Understanding"
΄΄Τα χείλη της Σοφίας είναι κλειστά, εκτός από τα αυτιά των
Κατανοούντων.΄΄
The Yogi Publication Society
Masonic Temple
Chicago, Ill.
Copyright
1912
Yogi Publication Society
Copyright, 1940
To Hermes Trismegistus
Known by the Ancient Egyptians as
"The Great Great"
and
"Master of Masters"
This little volume of Hermetic Teachings is Reverently dedicated







Κεφάλαιον ΙΕ΄

Ερμητικά Αξιώματα

΄΄Η κατοχή της Γνώσης, εκτός αν ακολουθείται από την εκδήλωση
και έκφραση στην πράξη, είναι σαν τη συσσώρευση πολύτιμων
μετάλλων – ένα μάταιο και ανόητο πράγμα. Η Γνώση, όπως και ο
πλούτος, έχει σπουδαιότητα στη Χρήση. Ο Νόμος της Χρήσης
είναι Παγκόσμιος, και αυτός που τον παραβιάζει υφίσταται τις
αιτίες της διαμάχης του με τις δυνάμεις της φύσης. ΄΄ --Το Κυμβάλιον

Οι Ερμητικές Διδασκαλίες, ενώ είχαν πάντα κρατηθεί ασφαλώς κλειδωμένες στους
νόες των τυχερών κατόχων τους, για λόγους που έχουμε ήδη αναφέρει, ποτέ δεν προτάθηκαν να είναι μερικά αποθηκευμένες και απόκρυφες. Ο Νόμος της Χρήσης
κατοικούσε μέσα στις διδασκαλίες, όπως μπορείτε να δείτε από το νόημα του υπεράνω εδαφίου από Το Κυμβάλιον, όπου δηλώνετε ισχυρά. Γνώση χωρίς Χρήση
και Έκφραση είναι ματαιότητα, δεν φέρει ωφέλεια στον κατέχοντα, η στη φυλή. Προσέξτε από την Πνευματική Τσιγκουνιά, και εκφράστε με Πράξεις αυτό που έχετε μάθει. Μελετήστε τα Αξιώματα και τους Αφορισμούς, αλλά εξασκηθείτε και στην Πράξη επίσης.
Σας δίνουμε κατωτέρω μερικά από τα πιο σημαντικά Ερμητικά Αξιώματα, από Το Κυμβάλιον, μαζί με λίγα πρόσθετα σχόλια για το καθένα. Κάντε τα δικά σας, και εξασκήστε τα και χρησιμοποιήστε τα, επειδή δεν είναι πραγματικά δικά σας μέχρι να τα έχετε χρησιμοποιήσει.
''Για να αλλάξετε τη διάθεσή σας ή τη νοητική σας κατάσταση- - -αλλάξτε τη δόνησή σας.''--Το Κυμβάλιον
Μπορεί κάποιος να αλλάξει τη νοητική του δόνηση με μια προσπάθεια της Θέλησης, στην κατεύθυνση της σκόπιμης σταθεροποίησης της Προσοχής πάνω σε ένα περισσότερο επιθυμητό επίπεδο. Η Θέληση κατευθύνει την Προσοχή, και η Προσοχή αλλάζει την δόνηση. Καλλιεργήστε την Τέχνη της Προσοχής, μέσω της Θέλησης, και έχετε λύσει το μυστικό του Ελέγχου των Αισθημάτων και των Νοητικών Καταστάσεων.

΄΄Για να καταστρέψεις μια ανεπιθύμητη θεώρηση της νοητικής
δόνησης, θέσε σε λειτουργία την αρχή της Πόλωσης και
συγκεντρώσου πάνω στον αντίθετο πόλο από αυτόν που επιθυμείς
να καταστείλεις. Σκότωσε την ανεπιθύμητη θεώρηση αλλάζοντας
την πόλωσή της.΄΄--Το Κυμβάλιον

Αυτή είναι μία από τις πιο σημαντικές Ερμητικές Συνταγές. Είναι βασισμένη πάνω σε αληθινά επιστημονικές αρχές. Έχουμε δείξει ότι μια νοητική κατάσταση και το αντίθετο της είναι μερικώς οι δύο πόλοι ενός πράγματος μίας πραγματικότητας, και ότι με τη Νοητική Μετάλλαξη η πόλωση μπορεί να αντιστραφεί.
Αυτή η Αρχή είναι γνωστή στους σύγχρονους ψυχολόγους, πού την εφαρμόζουν στο ξέσπασμα ανεπιθύμητων συνηθειών πείθοντας τους μαθητές τους να συγκεντρωθούν πάνω στην αντίθετη ποιότητα. Αν καταλαμβάνεσαι από Φόβο, μην εξαντλείς χρόνο προσπαθώντας να Εξοντώσεις το Φόβο, αλλά αντί αυτού καλλιέργησε την ποιότητα του Θάρρους, και ο Φόβος θα εξαφανισθεί. Μερικοί συγγραφείς έχουν εκφράσει αυτή την ιδέα πολύ ισχυρά χρησιμοποιώντας την εικόνα του σκοτεινού δωματίου. Δεν έχεις να φτυαρίσεις ή να σκουπίσεις το σκοτάδι, αλλά μερικώς ανοίγοντας τη πόρτα και επιτρέποντας την είσοδο στο Φως το Σκοτάδι έχει εξαφανισθεί. Για να Εξοντώσεις μια Αρνητική Ποιότητα, συγκεντρώσου πάνω σε στο Θετικό πόλο της ίδιας ποιότητας, και οι δονήσεις σταδιακά θα αλλάξουν από Αρνητικές σε Θετικές, μέχρι τελικά να πολωθείς στον Θετικό πόλο αντί για τον Αρνητικό. Το αντίστροφο είναι επίσης αληθινό, όπως πολλοί έχουν με λύπη τους ανακαλύψει, όταν επέτρεψαν στον εαυτό τους να δονείται σταθερά για μεγάλο διάστημα στον Αρνητικό πόλο των πραγμάτων. Αλλάζοντας την πόλωσή σου μπορείς να ελέγχεις τα αισθήματά σου, να αλλάζεις τις νοητικές σου καταστάσεις, να ξαναφτιάχνεις τη διάθεσή σου, και να αναπτύσσεις το χαρακτήρα σου. Ένα μεγάλο μέρος του Νοητικού Ελέγχου των προχωρημένων Ερμητικών οφείλεται σ αυτή την εφαρμογή της Πόλωσης, η οποία είναι μια από τις πιο σημαντικές απόψεις της Νοητικής Μετάλλαξης. Θυμηθείτε το Ερμητικό Αξίωμα{αναφέρεται προηγουμένως}, το οποίο δηλώνει

΄΄Ο Νους {καθώς επίσης τα μέταλλα και τα στοιχεία} μπορεί να
μεταλλαχθεί από επίπεδο σε επίπεδο από βαθμίδα σε βαθμίδα, από
κατάσταση σε κατάσταση από πόλο σε πόλο, από δόνηση σε δόνηση.΄΄
--Το Κυμβάλιον

Ο έλεγχος της Πόλωσης είναι ο έλεγχος των βασικών αρχών της Νοητικής Μετάλλαξης ή Νοητικής Αλχημείας, διότι αν δεν αποκτήσει κάποιος την τέχνη να αλλάζει τη δική του πολικότητα, θα είναι ανήμπορος να επενεργήσει στο περιβάλλον του. Η κατανόηση αυτής της αρχής θα ενδυναμώσει κάποιον ώστε να αλλάξει τη δική του πόλωση, καθώς και άλλων, αν θελήσει αφού αφιερώσει χρόνο, φροντίδα, μελέτη και εφαρμογή απαραίτητα για να γίνει κύριος της τέχνης. Η αρχή είναι αληθινή, αλλά τα αποτελέσματα που αποκτώνται έχουν άμεση σχέση με την συνεχή επιμονή και εξάσκηση του μαθητή.

΄΄Ο Ρυθμός μπορεί να εξουδετερωθεί με μια εφαρμογή της Τέχνης της
Πόλωσης.΄΄—Το Κυμβάλιον

Όπως έχουμε εξηγήσει σε προηγούμενα κεφάλαια, οι Ερμητιστές κρατούν το ότι η Αρχή του Ρυθμού εκδηλώνεται στο Νοητικό Πεδίο όπως και στο Φυσικό Πεδίο, και ότι η συγκεχυμένη εναλλαγή διαθέσεων, αισθημάτων, συναισθημάτων, και άλλων νοητικών καταστάσεων, είναι εξ αιτίας της προς τα πίσω και προς τα εμπρός αμφιταλάντευσης του νοητικού εκκρεμούς, το οποίο μας μεταφέρει από ένα ακραίο συναίσθημα σε ένα άλλο. Οι Ερμητιστές επίσης διδάσκουν ότι ο Νόμος της Εξουδετέρωσης σε ενδυναμώνει, σε μεγάλο βαθμό, για να ξεπεράσεις τη λειτουργία του Ρυθμού στη συνείδηση. Όπως έχουμε εξηγήσει, υπάρχει ένα Ανώτερο Επίπεδο της Συνείδησης, όπως το συνηθισμένο Κατώτερο Επίπεδο, και ο Κυρίαρχος εξεγειρόμενος νοητικά στο Ανώτερο Επίπεδο προκαλεί την αιώρηση του νοητικού εκκρεμούς να εκδηλωθεί στο Κατώτερο Επίπεδο, ενώ αυτός, διαμένοντας στο Ανώτερο Επίπεδό του, διαφεύγει την συνείδηση από την αιώρηση προς τα πίσω. Αυτό κατορθώνεται με την πόλωση πάνω στον Ανώτερο Εαυτό, και έτσι υψώνονται οι νοητικές δονήσεις του Εγώ πάνω από αυτές του συνηθισμένου επιπέδου της συνείδησης. Είναι παρόμοιο του να υψώνεσαι πάνω από ένα πράγμα και να το αφήνεις να περνά από κάτω σου. Οι προοδευμένος Ερμητιστής πολώνει τον εαυτό του στον Θετικό Πόλο του Είναι –στον Εγώ Είμαι πόλο μάλλον, παρά τον πόλο της προσωπικότητας και έχοντας απαρνηθεί και αποκηρύξει τη λειτουργία του Ρυθμού, υψώνει τον εαυτό του πάνω από το επίπεδο της συνείδησής της, και παραμένοντας ακλόνητος στη Θέση του Είναι επιτρέπει στο εκκρεμές να αμφιταλαντεύεται πίσω στο Χαμηλότερο Επίπεδο χωρίς να αλλάζει την Πόλωσή του. Αυτό επιτυγχάνεται από όλους όσους έχουν επιτύχει οποιοδήποτε βαθμό αυτοκυριαρχίας, είτε εννόησαν το νόμο είτε όχι. Τέτοιοι άνθρωποι απλά αρνούνται να επιτρέψουν στους εαυτούς τους να παλινδρομήσουν πίσω στο εκκρεμές των διαθέσεων και των συναισθημάτων, και απτόητα επιβεβαιώνοντας την ανωτερότητα παραμένουν πολωμένοι στον Θετικό πόλο. Ο Κυρίαρχος, φυσικά, κατορθώνει πολύ μεγαλύτερη πρόοδο σε γνώση και εμπειρία, επειδή κατανοεί το νόμο ο οποίος υπερνικάτε από έναν ανώτερο νόμο, και με την χρήση της Θέλησής του κατορθώνει ένα βαθμό Νηφαλιότητας και Νοητικής Σταθερότητας σχεδόν αδύνατον να γίνει πιστευτός από την πλευρά εκείνων που επιτρέπουν στους εαυτούς τους να αιωρούνται πίσω και εμπρός από το νοητικό εκκρεμές των διαθέσεων και των συναισθημάτων.

Να θυμάστε πάντα, ωστόσο, ότι δεν έχετε αληθινά καταστρέψει την Αρχή του Ρυθμού, επειδή αυτή είναι άφθαρτη. Απλά έχετε υπερβεί ένα νόμο αντισταθμίζοντάς τον με έναν άλλο και έτσι διατηρείτε μια ισορροπία. Οι νόμοι της εξισορρόπησης και της αντιστάθμισης εφαρμόζονται τόσο στο νοητικό όσο και στο φυσικό επίπεδο, και η κατανόηση αυτών των νόμων καθιστά κάποιον ικανό να φαίνεται ότι ανατρέπει τους νόμους, αν και εν μέρει η εξισορρόπηση είναι αγώνας.

΄΄Τίποτα δεν διαφεύγει της Αρχής της Αιτίας και του Αποτελέσματος,
αλλά υπάρχουν πολλά Επίπεδα Αιτιότητας, και κάποιος μπορεί να
χρησιμοποιήσει τους ανώτερους νόμους για να υπερβεί τους
κατώτερους.’’--Το Κυμβάλιον

Από μια κατανόηση της εφαρμογής της Πόλωσης, οι Ερμητιστές υψώνονται σ’ ένα ανώτερο επίπεδο Αιτιότητας και μ’ αυτόν τον τρόπο αντισταθμίζουν τους νόμους του κατώτερου πεδίου της Αιτιότητας. Υψωμένοι πάνω απ’ το επίπεδο της συνηθισμένης Αιτιότητας γίνονται αυτοί οι ίδιοι, σε ένα βαθμό, Αιτίες αντί να είναι εν μέρει Αιτιατοί. Έχοντας τη δυνατότητα να κυριαρχούν στις διαθέσεις τους και στα συναισθήματά τους, και με το να έχουν τη δυνατότητα να εξουδετερώνουν τον Ρυθμό, όπως έχουμε ήδη εξηγήσει, είναι ικανοί να διαφεύγουν ένα μεγάλο τμήμα της εφαρμογής της Αιτίας και του Αποτελέσματος του συνηθισμένου επιπέδου. Οι μάζες των ανθρώπων θυσιάζονται πειθήνια στο περιβάλλον τους, οι θελήσεις και οι επιθυμίες άλλων δυνατότερων από αυτούς, τα αποτελέσματα κληρονομημένων προκαταλήψεων, οι εισηγήσεις εκείνων γι’ αυτούς, και άλλες εξωτερικές αιτίες, οι οποίες τους καλλιεργούν ώστε να κινούνται πάνω στη σκακιέρα της ζωής σαν απλά πιόνια. Υψούμενοι πάνω από αυτές τις επιδράσεις των αιτίων, οι προοδευμένοι Ερμητιστές αναζητούν ένα ανώτερο επίπεδο νοητικής δράσης, και κυριαρχώντας τις διαθέσεις τους, συναισθήματα, αυθόρμητες παρορμήσεις αισθήματα, δημιουργούν για τον εαυτό τους νέους χαρακτήρες, ποιότητες και δυνάμεις, με τις οποίες υπερνικούν το συνηθισμένο τους περιβάλλον, και έτσι γίνονται ενεργητικοί παίκτες αντί απλά πιόνια. Τέτοιοι άνθρωποι βοηθούν ώστε να παιχτεί το παιγνίδι της ζωής με κατανόηση, αντί να μετακινούνται περίπου σ’ αυτό το δρόμο και εκείνο το δρόμο από δυνατότερες επιρροές και δυνάμεις και θελήσεις. Χρησιμοποιούν την Αρχή της Αιτίας και του Αποτελέσματος αντί να χρησιμοποιούνται από αυτήν.
Φυσικά, ακόμη και τα ανώτατα υπόκεινται στην Αρχή καθώς αυτή εκδηλώνεται στα ανώτερα επίπεδα, αλλά στα κατώτερα επίπεδα εφαρμογής της, αυτοί κυριαρχούν αντί να είναι σκλάβοι. Όπως Το Κυμβάλιον δηλώνει

΄΄Ο σοφός υπηρετεί το ανώτερο, αλλά κυριαρχεί στο χαμηλότερο.
Υπακούουν στους νόμους που έρχονται από επάνω, Αλλά στο δικό τους
επίπεδο, και σε αυτούς από κάτω κυριαρχούν και δίνουν οδηγίες. Και,
επιπλέον, έτσι δρώντας, αναπτύσσουν ένα μέρος της Αρχής, αντί να
αντιτίθενται σ’ αυτήν. Ο σοφός άνθρωπος βυθίζεται μέσα στο νόμο, και
κατανοώντας τις κινήσεις του τον θέτει σε λειτουργία αντί να είναι ο
τυφλός δούλος του. Ακριβώς όπως ο έμπειρος κολυμβητής γυρίζει από
αυτή την πλευρά και από την άλλη, πηγαίνοντας και ερχόμενος όπως
θελήσει, αντί να είναι σαν μια συσκευή που κατευθύνεται εδώ κι εκεί-
-έτσι είναι ο σοφός άνθρωπος αν συγκριθεί με τον συνηθισμένο άνθρωπο
-και επιπλέον και οι δύο ο κολυμβητής και η συσκευή, ο σοφός
άνθρωπος και ο ανόητος, υπόκεινται στο Νόμο. Αυτός που το κατανοεί
καλώς είναι στην ατραπό προς την κυριαρχία.΄΄-- Το Κυμβάλιον.

Σαν συμπέρασμα ας καλέσουμε πάλι την προσοχή σας στο Ερμητικό Αξίωμα

΄΄Αληθινή Ερμητική Μετάλλαξη είναι μια Πνευματική Τέχνη.’’-
-Το Κυμβάλιον.

Στο ανωτέρω αξίωμα, οι Ερμητιστές διδάσκουν ότι το μεγάλο έργο της επίδρασης στο περιβάλλον κάποιου ολοκληρώνεται με την Νοητική Δύναμη. Το Σύμπαν είναι εξολοκλήρου νοητικό, είναι αυτονόητο ότι μπορεί να κυβερνηθεί μόνο από τη Νόηση. Και σ’ αυτήν την αλήθεια είναι να βρεθεί μια εξήγηση όλων των φαινομένων
και εκδηλώσεων των διαφόρων νοητικών δυνάμεων πού προσελκύουν τόσο πολύ την προσοχή και την μελέτη σ’ αυτά τα πρώτα χρόνια του εικοστού αιώνα. Πίσω και κάτω από τις διδασκαλίες των διαφορετικών θρησκειών και σχολών, παραμένει πάντα σταθερή η Αρχή της Νοητικής Ουσίας του Σύμπαντος. Αν το Σύμπαν είναι
Νοητικό στην ουσιαστική του φύση, τότε απορρέει ότι η Νοητική Μετάλλαξη πρέπει
να αλλάζει τις καταστάσεις και τα φαινόμενα του Σύμπαντος. Αν το Σύμπαν είναι Νοητικό, τότε ο Νούς πρέπει να είναι η ανώτερη δύναμη που επιδρά στα φαινόμενά του. Αν αυτό κατανοηθεί τότε όλα τα αποκαλούμενα θαύματα και θαυμαστά βλέπονται απλά γι’ αυτό που είναι.

΄΄ΤΟ ΌΛΟΝ είναι ΝΟΥΣ, Το Σύμπαν είναι Νοητικό.’’-
-Το Κυμβάλιον.


Τέλος